Bibliographie

Found 44 results
Filters: First Letter Of Title is S  [Clear All Filters]
A
Abel, R. (1996).  Silent Film. 319.
Abel, R., & Altman R. (2001).  The Sounds of Early Cinema.
Akudinobi, J. G. (1997).  Surival instincts : resistance, accomodation and contemporary African cinema. Social Identities.
Raynauld, I. (1992).  Les scénarios de la Passion selon Pathé (1902-1914). (et al., C., Ed.).Une invention du diable? Cinéma des premiers temps et religion.
Altman, R. (1996).  The Silence of the Silents. The Musical Quarterly. vol. 80, p. 648-718.
Altman, R. (1991).  Le son contre l'image ou La bataille des techniciens. (Masson, A., Ed.).Hollywood, 1927-1941. p. 74-86.
Altman, R. (2004).  Silent Film Sound.
Altman, R. (1992).  Sound Theory, Sound Practice.
Altman, R. (1999).  Sound, Music and Silence. (Brunetta, G P., Ed.).History of World Cinema. vol. 2,
Anderson, J. L. (1992).  Spoken Silents in the Japanese Cinema; or, Talking to Pictures: Essaying the Katsuben, Contexturalizing the Text. (et Desser, A N. D., Ed.).Reframing Japanese Cinema: Authorship, Genre, History. p. 259-310.
Anonyme (1920).  Survivors of a Vanishing Race in the Movie World. The New York Time Magazine. p. 4.
de Araújo, V P. (1981).  Salões, Circos e Cinemas de São Paulo.
C
Chevrier, J. (1985).  Sembène Ousmane, écrivain. CinémAction.
Chion, M. (1998).  Le Son.
D
Diagne, M F. (2004).  Sociologie du cinéma au Sénégal. FLSH, Sociologie. Mémoire de maîtrise,
Mpoyi-Buatu, T.. (1987).  Sembene Ousmane's Ceddo. (Downing, J. D. H., Ed.).Film & politics in the Third World.
G
Gaumont, L. (1902).  Synchronisme du cinématographe et du phonographe, Communication faite à la scéance du 7 novembre 1902. Bulletin de la Société Française de Photographie. vol. XVIII, p. 497-501.
Gunning, T. (1979).  Le style non continu du cinéma des premiers temps. Cahiers de la Cinémathèque. p. 24-35.
J
Jones, J. (1979).  Street Cries of London. The New Magic Lantern Journal. Vol. 1, p. 3-11.
Jullier, L. (1995).  Les Sons au cinéma et à la télévision.

Pages