Bibliographie
Histoires croisées des images. Objets et méthodes.
Cinémas. vol. 14,
(2005).
(1983).
(2009).
The Human Voice and the Silent Cinema.
Journal of Popular Film. vol. IV, p. 165-177.
(1975).
(1990). Health Instruction on Screen: The Department of Health in New York City, 1909-1917.
Beyond the Screen lnstitutions, Networks and Publics of Early Cinema. 107-116.
(2012). Histoire et historiographie du cinéma.
(Bessière, I., & Gili J., Ed.).Histoire du cinéma. Problématique des sources. p. 211-255.
(2004). How We Got Into Pictures.
Afterimage. p. 24-38.
(1981). The Human Voice as a Factor in the Moving Picture Show.
Moving Picture World. p. 86.
(1909). Humanisme ou perversion.
Grands Lacs.
(1955).
(1968). Le héros, le groupe et l'ordre social.
Camera Nigra, Le discours du film africain.
(1984).
(2001).
(1990).
(1988).
(1982).
(1948).
(1979).
(1967).
(1990).
(1991).
Histoire du cinéma colonial au Zaïre, au Rwanda et au Burundi.
Thèse de doctorat,
(1982). Harry Furniss, Lantern Showman.
The New Magic Lantern Journal. vol. 6, p.1-4.
(1992).
(1948).
(1948).
(1948).
A History of the Lecturer in Spanish Silent Cinema.
Iris. p. 171-182.
(1996). Histoire des modes vestimentaires chez les jeunes filles à Dakar, 1945-1980.
FLSH, Histoire. Mémoire de maîtrise,
(2000). Hollywood's die-hard jungle melodramas.
(Thompson, C. W., Ed.).L'Autre et le sacré – surréalisme, cinéma, ethnologie.
(1995).
(1981).