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Projections populaires au Zaïre (Congo): Salle Christ-Sauveur (Lubumbashi)

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Brief description of practices: 

Des spectateurs s'identifient à certains personnages et interagissent oralement avec le film lors de la projection. Il arrive qu'il cherchent à conserver les attributs d'un personnage hors de la salle de cinéma.
M'Pungu Mulenda propose d'appeler ce phénomène héros de quartiers :
« Ils se présentent de deux manières : il y a ceux que le groupe désigne et il y a ceux qui décident d'eux-mêmes de jouer des personnages et qui s'imposent à leur groupe. Mais cette distinction n'a pas vraiment d'importance quand on sait que n'est, finalement, accepté comme héros que celui qui, par son jeu et sa personnalité, séduit vraiment et convainc ses condisciples à le consacrer » (Saïdi M'Pungu Mulenda, Un regard en marge, 1987, p. 126).
 

Period - Year: 
1983 to 1984

Country:

Zadie Smith & "The Philadelphia Story"

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Brief description of practices: 

"And then the film started, and I said all the lines before they came, and my brother asked me to shut up. But I wasn't the only one at it. When Katherine [Hepburn] whispered to Jimmy Stewart, "Put me in your pocket, Mike!" a thousand people whispered with her. That was the best night at the movies I've ever had."" - Zadie SMITH, Changing My Mind: Occasional Essays. 2009 (p.158)

Period - Year: 
2007

Country:

Period - Month and Day (Ex: January 1): 
July (Juillet)

Les films Tamil et le chant dans les cinémas Indien du sud au début du XXe siècle

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Brief description of practices: 

Dans son livre, History Through The Lens: Perspectives on South Indian cinema, S. Theodore Baskaran laisse entendre que le chant avait une place importante dans les représentations du cinéma « Tamil ».« In Tamil cinema, the practice of publishing in a book form, the songs featured in a film, was part of film culture. This booklet usually of about ten to fifteen pages, was sold in cinema houses and elsewhere. Not only for cinema, but the songbooks also served as adjuncts to the vibrant gramophone industry. In addition to the songs, the songbook contained the credits and a resume of the story. Frequently, it carried advertisements for forthcoming films and these insertions also provided the credits. The songs were often used as vehicles of communication of social and political messages. They were used in political campaigns and heard as independent aural experience. When films are not available for viewing, the songbook assumes significance as source material » (Baskaran 2009, p. 5).Dans les cinémas « Tamil» les performances musicales semblaient avoir beaucoup d'importance, soit pendant la vue animée, soit entre une projection et un «stage drama». Si la musique et les chansons semblent avoir accompagner le cinéma à ses débuts dans la région de Tamil Nadu, Baskaran avance que les acteurs répugnaient en quelque sorte les films et que : « as cinema remained silent, drama artistes ignored it and there was no interaction between these two worlds » (2009, p. 28). 

Period - Year: 
1916 to 1931

Country: